Cleopa Bulandră deveni fără s-o ştie, procesomanul numărul unu al ţării. Avea deschise o sută de procese la judecătoria din Florești. Înaintea lui se situase la un moment dat, un pensionar din Ploieşti, care intenta automat procese celor care invocaseră în public zicala: A întors-o ca la Ploieşti!, pe motiv că astfel se aducea atingere onoarei zecilor de mii de cetăţeni paşnici din oraş.
- XXI - Mituirea Înainte de a muri, Cornel Cofraciu le-a zis al lor săi să-i pună în buzunarul de la spate al pantalonului o sută de dolari în bancnote de 10. Știa că la intrarea în Rai trebuia să ungă ici-colo. N-avea nici o îndoială că se primeau doar dolari. Euro erau nefolositori, deoarece Raiul e în afara Uniunii Europene, iar banii noștri, totalmente de prisos, cîtă vreme pe Lumea Ailaltă nu se putea cumpăra cu ei nici măcar un cornet de semințe.
Toaleta răspunde uneia dintre nevoile vitale ale omului. Alături de nevoia de a mînca, nevoia de a dormi, nevoia de a căsca gura, nevoia de a-ţi face nevoile domină viaţa omului în general şi, evident, viaţa omulului în străinătate în special. Fie şi la o simplă privire, călătorul peste hotare, ajuns într-un mare oraş al Europei, sau chiar al lumii, sesizează de îndată o bizarerie. Pentru nevoia de a dormi, el, călătorul, are la dispoziţie o mie şi una de facilităţi: hoteluri de lux şi hoteluri de trecere, hanuri, camere de închiriat, bănci în parcuri...
(Din Istoria literaturii proletcultiste, în pregătire pentru tipar) La numai o lună de la Centenarul Eminescu, pe 11 februarie 1950, o altă sărbătoare a literaturii ia proporţii naţionale: A. Toma împlineşte 75 de ani. Atente prin profil la marile momente ale vieţii publice ale ţării, ziarele şi revistele îşi aruncă în joc întreg potenţialul de iniţiativă publicistică.
Editorial publicat în Evenimentul zilei nr. 235, anul II, vineri, 2 aprilie 1993, la rubrica „Evenimentul zilei văzut de Ion Cristoiu“ Ultimul număr al prestigiosului săptămînal american Newsweek ne pune la dispoziţie un supliment dedicat României. Intitulat România – reconstrucţia unei națiuni, suplimentul e o întreprindere publicitară. Chiar dacă realizată cu mijloacele subtile ale reportajului. De altfel, la acest capitol, publicaţia americană nu lasă loc nici unui echivoc.